subota, 23. siječnja 2016.

Astrologija, Numerologija, Tarot... Pogled u budučnost

budučnost  Od pamtivijeka pa do danas čovjek je, na ovaj ili onaj način, vezan za brojeve. Brojevi su sveprisutni u našim životima. Kada za sebe kažemo: Ja sam, mi u stvari govorimo: ja sam, jedan. Imamo jedno, dvoje ili više djece. Bavimo se različitim brojem svakodnevnih poslova i već od ustajanja cijeli nam je dan na razno-razne načine vezan za brojeve. U automobilima brojimo kilometre, na radnom mjestu sate do završetka radnog vremena, u trgovinama novac itd. Brojevi su sastavni dio naših života, i kao takvi sasvim sigurno imaju i dublje značenje. 
    Možda nije svima poznato, ali čak i planete Sunčevog sustava svoje glavne karakteristike (što je važno u bavljenju astrologijom) dobile su po karakteristikama broja koji im je "dodijeljen", ma što tvrdili pojedini astrolozi, pokušavajući čim više mistificirati astrologiju kao takvu, i pri tom prilično zaraditi na naivcima. Zar uistinu vjerujete kako na Zemlji postoji stotine tisuća ljudi koje dijele vaš život, imaju vaše karakterne osobine i suočavaju se upravo sa istim teškoćama i preprekama s kojima ste sami suočeni? Ne bi li to bio vrlo siromašan svijet, kada bismo sve ljude mogli podijeliti u 12 skupina (po horoskopskim znakovima), koje se međusobno razlikuju (ali ne u bitnim značajkama) tek po tome na kojem su dijelu Zemlje rođeni? Jer, razmišljajući logično, upravo ovog trena širom svijeta rodilo se vrlo mnogo djece, a dobar dio njih rođen je na ovom našem području, koje dijelimo sa još desetak drugih država. No, njihov život sasvim sigurno neće biti ni sličan, a kamo li identičan. Neovisno o tome što im planete u trenutku rođenja imaju isti položaj. 
    Što je ono što je drugačije, i što će život te djece učiniti posve individualnim? Broj, u najširem smislu riječi. Vi možete reći da se tijekom jednog sata u Riječkom rodilištu rodilo, hipotetski, desetak djece. A ja ću vam uzvratiti kako se niti jedno od njih nije rodilo apsolutno istog trenutka, a ako kojim slučajem i jest nema isto ime i prezime, istu adresu stanovanja i broj stana, "brojčano" jednake roditelje i članove obitelji, itd. Ja nisam protivnik astrologije, da se razumijemo. Doživljavam je kao svojevrsnu skicu predvidljivog ponašanja i djelovanja unutar dvanaest obrazaca, koja može biti (ali i ne mora) svojevrstan, vrlo fleksibilan okvir unutar kojeg se razvija sasvim individualna ličnost. Kakav će biti život te osobe ne ovisi prvenstveno ni o astrološkim aspektima, baš kao ni o numerološkim karakteristikama, već o obiteljskoj sredini u kojoj će provesti najranije godine života, društvu u kojem živi zajedno sa svojom obitelji, njegovom tehnološkom i socijalnom stupnju, te još nizom drugih, jednako važnih faktora. Etiketirati osobu kao takvu i takvu po položaju planeta u trenutku njena rođenja po mom je mišljenju prilično tragikomično. Često sam ulazila u debate sa astrolozima, osobito stoga što sam u praktičnom radu s ljudima nailazila na slučajeve onih ljudi koji su po svim astrološkim aspektima trebali biti zdravi, uspješni i materijalno zbrinuti, a stvarnost je bila posve suprotna. Praksa me uvjerila kako su astrolozi, Tarot majstori (koji se bave Tarotom za proricanje, što je čudovišni zločin nad Tarotom) i drugi danas popularni predskazivači sudbine, pa i numerolozi, u suštini izvrsni kvazi-psiholozi, koji nisu morali provesti desetke i više godina na stručnom usavršavanju. Poznajem veliki broj psihoanalitičara-psihoterapeuta koji su proučavali i Tarot, i Astrologiju i Numerologiju (obično sljedbenici C.G.Junga), no rijetko se koji astrolog ili Tarot-majstor može "pohvaliti" diplomom iz područja kliničke psihologije. Pa opet, rekla bih kako im je upravo psihološki aspekt najmoćnije sredstvo za rad. Ponajprije zato što je i vrapcima na grani jasno da kod bilo kojeg proricatelja sudbine neće doći zadovoljan i sretan čovjek. Stoga svaki proricatelj u startu polazi od tri mogućnosti: klijent koji mu je došao ima jedan od tri problema: Ljubav, Zdravlje ili Novac (Posao). To su klasični problemi čovjeka i nije ih ni malo teško dešifrirati. Znajući to, svaki će od njih ispreplesti priču u kojoj će naglasci biti na ta tri problema. Po reakcijama klijenta (pokreti očiju, klimanje glave, čuđenje, i sl.) ubrzo će biti posve jasno o kojem je području riječ i u tom će smjeru krenuti priča, a vrsni će proricatelj dobiti kredibilitet i novčanu zahvalu. 
   
Ponavljam, nisam protivnik Astrologije, još manje Tarota i Numerologije. No, za mene su to područja koja bi čovjeku trebala omogućiti osobni razvoj i eventualno mu poslužiti kao smjernice u suočavanju sa svakodnevnim izazovima. Primjerice: ako ja znam da je danas 23. Januar 2016 g., odnosno 23+1+2016 =  5+1+9=6+9....15=6... Onda ja znam i da je današnji dan određen brojem 6. A znam i da broj šest u Numerologiji  upućuje na vezanosti, obitelj, partnera i djecu. No, znam i da ga u Kabali određuje Tiphareth (Tifaret), sefirot koji se odnosi na harmoniju i ravnotežu, uspjeh, napredak; da predstavlja Sunce (vanjsko kao i unutrašnje), da mu je boja žuta (pa bih ja mogla odjenuti nešto žuto ili staviti nekakav zlatni nakit), da se odnosi na srce (u doslovnom i prenesenom smislu) - onda ja znam da je današnji dan dobar za rješavanje nekih nesuglasica s partnerom ili problema u obitelji, za kakav izlet ili izlazak tijekom kojega će se moći riješiti neki nesporazumi i sl., ali i za razrađivanje nekih zamisli u cilju njihova ostvarenja, možda nekog posla ili poslovnog poduhvata, i to s partnerom ili nekim članom uže obitelji ili šire porodice. Obzirom da Tiphareth uza se ima element Zraka, koji se odnosi na sve moguće i nemoguće ideje, inovacije, maštanja, inspiraciju.  Međutim: svijesna sam toga da je riječ o danu kao takvom. Kada bih željela osobnu procijenu za današnji dan, ja bih  broju šest trebala pribrojiti moj broj datuma rođenja, a ako me zanima još konkretniji podatak dodati ću mu i broj imena i prezimena, broj države, grada, naselja.... Najprije zasebno, a na koncu sve zajedno. I tako dobiti eventualni uvid u ono što bih mogla ja osobno očekivati danas, i shodno tome što bih trebala poduzeti i u kojem smjeru bi se moje aktivnosti trebale kretati, a što bi mi bilo najpametnije ostaviti po strani. Djeluje dosta komplicirano, ali onaj koji se svakodnevno bavi numerološkim "računanjima", sve će to obaviti "u hodu", za tili časak.
    Ako nisam poklonik Numerologije, ali se prilično dobro služim Tarotom, sličan bih "rezultat" trebala dobiti uspoređivanjem karata Velike Arkane (ima ih točno koliko i staza na Drvu Života u Kabali), krećući od karte Sunca, i povezujući staze, odnosno karte koje se odnose na staze povezane sa Tipharethom. A naposljetku ih usporediti sa kartom koja u Tarotu predstavlja mene osobno (po datumu rođenja). I opet, bavim li se Tarotom (a time i Kabalom), neće mi trebati puno vremena da bih, a da i nisam dotakla špil s kartama, procijenila što bi danas za mene bilo najpovoljnije a čega bih se trebala kloniti. 
    No, bilo bi mi nešto teže kod astrološke procijene, zar ne? Pristup internetu omogućio nam je da bez po muke saznamo današnji položaj planeta i njihove međusobne odnose. Uspoređivati ih sa onim položajem u danu rođenja bio bi siguran znak da sa nama nešto više nije onako kako bi trebalo biti. Planete se jednostavno kreću, milijunima godina, i kroz svoje kretanje imaju određen utjecaj na Zemlju, baš kao što to ima i Mjesec. Bilo bi posve apsurdno reći kako je plima bila drugačija one godine kada sam rođena od današnje plime. Utjecaj planeta uvijek je manje-više isti, a razlike koje se pojavljuju nisu rezultat položaja pojedinih planeta nego njihovog odnosa sa drugim planetama. Dakle, ništa od osobnih usporedbi. Sve što pouzdano možemo zaključiti jest utjecaj koji će te planete, same po sebi i svojim međusobnim odnosima, vršiti na dvanaest kategorija ljudi, odnosno dvanaest horoskopskih znakova. Pa ako u Rijeci ima nekoliko desetaka tisuća Vaga, od kojih je koja tisuća rođena u zadnjoj dekadi - to bi trebalo značiti da ću ja današnji dan provesti upravo poput njih, imati neprilike istovjetne njima, rješavati iste nesporazume, polučiti jednake uspjehe... ili da će sve te ostale vage zadnje dekade za koji trenutak objaviti ovaj ili njemu sličan post. Hm...
    Možda bi bilo dobro spoznati kako budućnost, ovog trenutka sada - ne postoji! A o onom što ne postoji nitko nam ništa ne može reći. Naša budućnost kreira se u svakom trenutku naše sadašnjosti. I upravo je sadašnjost ishodišna točka jednog punog, zdravog i radosnog života. Ukoliko dopustimo da nam netko sada, ovog časa ubaci u uho bubu o nečem što će nam se, ili bi nam se moglo dogoditi slijedećih dana, mi smo sami sebi napravili medvjeđu uslugu, jer ćemo svojim razmišljanjima, strahovima i strijepnjama potencirati pojavu upravo onih događaja od kojih strahujemo ili koje bi željeli izbjeći. Priznajem, isti učinak imati će i pozitivna buba. Ali, zašto plaćati nešto što možemo dobiti i besplatno? 
    

Nema komentara:

Objavi komentar